dinsdag 8 maart 2011

De Flyer T8

Vandaag weer 'n proefritje gemaakt maar nu op 'n Flyer T8.
Ja, ja, ter Horst gaat niet over één nacht ijs!!
Weer 'n heel andere ervaring dan op de Giant, deze proefrit 
is mij eigenlijk nog beter bevallen en dacht ik eerst DE fiets 
te hebben in een van de Giants! 
Nu ben ik helemaal om en ga zeker voor de Flyer T8.
Sterker nog ..... ik heb hem gekocht!!
Wat 'n degelijke fiets en wat 'n vering, erop zitten is helemaal 
geweldig. Actieradius is wel iets minder maar deze fiets fietst
zonder ondersteuning erg ligt, ook niet onbelangrijk.
Hij ziet er niet zo gelikt uit als de Giant maar qua afwerking
en onderdelen is het gewoon 'n topper.
Heb 'n ritje gemaakt vanaf de Laan van Meerdervoort -
Scheveningen langs de havens en weer terug.
Heerlijk ritje in 'n lekker zonnetje!

In de Haven onderstaande foto's gemaakt.


Als herinnering aan vervlogen tijden!
Het kantje is een oude vissersbenaming voor 'n oude harington.
De door 'n logger gevangen haring werd aan boord gekaakt, gezouten
en in 'n ton geschept. Een dergelijke met haring gevulde ton werd een kantje genoemd.
Aangevoerd aan de wal werd de haring vanuit het kantje veelal overgepakt in een nieuwe ton.
2e Zeesluis dwarsweg.



2e haven

2e haven

1e haven

Onderzoek schip de Tridens.
Scheveningen de thuishaven voor dit schip.
In de kleuren van rijkswaterstaat.
1e haven.


1 opmerking:

Unknown zei

Fietsen is niet mijn ding..Maar omdat Anja graag fietst ga ik wel eens mee..En dan merk ik wel dat mijn fiets niet goed meer is.
Ja...Een fiets moet goed zijn..
Leuk die tonnen...of kantjes!
Gr Henk